Четвер, 19.10.2017, 23:03
Вітаю Вас Гість | RSS

     П Л О С К І В С Ь К Е   Н В О

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Додані матеріали

Головна » Статті » Актуальні новини

Організація діяльності ПМПК в сучасних умовах.

Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України і Національної академії педагогічних наук України від 23.06.2011 № 623/61 “Про внесення змін до Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації” став підсумком роботи багатьох фахівців щодо закріплення ідеї і позицій, які відповідають сучасній державній політиці підтримки дітей із вадами фізичного та розумового розвитку і концепції соціальної інклюзії, що впроваджується в системі освіти України.

Провідна ідея Положення – усунення дискримінаційних моментів у становленні до дітей із порушеннями у психофізичному розвитку та дітей з інвалідністю – має знайти своє конкретне втілення у повсякденній роботі психолого-медико-педагогічних консультацій усіх рівнів. Починається ця робота з чіткого розподілу функцій та повноважень між районними (міськими), обласними та центральною консультаціями.

Районна (міська) консультація – найближча до місця проживання дитини та її родини, розвязує всі питання первинного консультування.

Обласна консультація має вищу силу над районною (міською), це головна установа серед районних (міських) консультацій області (регіону). Центральна консультація виконує арбітражну функцію, розглядає питання оскарження висновків та рекомендацій підпорядкованих їй районної (міської) та обласної консультацій, головна науково-методична установа в системі психолого-медико-педагогічних консультацій України.

В Положенні закріплено багатоаспектність функціонування консультацій як постійно діючих установ системи освіти з широким діапазоном функцій та напрамів роботи.

Визначено вісім основних функцій ПМПК:

  • консультативна
  • методична
  • психолого-педагогічна
  • корекційно-розвивальна
  • прогностична
  • профілактична
  • інформаційно-аналітична
  • просвітницька

серед яких провідними є консультування і психолого-педагогічне вивчення дітей.

 

Напрями діяльності ПМПК

1) виявлення та облік дітей з особливими освітніми потребами

2) організація ранньої допомоги

3) психолого-педагогічне вивчення

4) консультування

5) індивідуально-консультативна робота

6) сприяння й участь в організації інклюзивного навчання

7) створення банків даних про дітей з особливими потребами

8) аналітична діяльність (вивчення тенденцій, пропозиції розвитку й оптимізації форм підтримки)

9) супровід сімей, які виховують дітей зі складними та тяжкими формами дизонтогенезу

10) просвітницька робота

Серед них новими для більшості ПМПК є такі види діяльності, як:

  • складання Індивідуальної програми дитини з інвалідністю
  • патронаж сімей, які виховують дитину з важкими, складними порушеннями
  • корекційно-розвивальна робота
  • сприяння впровадженню інтегрованого, інклюзивного навчання.

 

Одним із основних напрямів діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій є організація індивідуальної корекційно-розвиткової допомоги дітям, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, насамперед, зі складними та тяжкими вадами. Така робота проводиться під час попереднього психологічного, логопедичного, педагогічного вивчення, на індивідуальних заняттях з корекції окремих недоліків та під час діагностичного вивчення. Переважно всі індивідуальні заняття мають бути демонстраційними, оскільки проводяться у присутності батьків.

Важливою умовою успішної адаптації дитини з особливими освітніми потребами у соціумі є співпраця педагогічних працівників навчального закладу і родин дітей. Педагоги навчальних закладів мають налагоджувати партнерські стосунки з родинами, консультувати батьків, навчати та заохочувати до активної взаємодії.

Відкриття груп спеціального призначення в дошкільних навчальних закладах сприятиме охопленню навчанням і вихованням дітей з вадами ПФР у ранньому віці.

Організація корекційно-розвиткової та логопедичної роботи в інтернатних закладах має здійснюватися на основі всебічного обстеження учнів, комплексного підходу для розв’язання проблем кожної дитини, встановлення взаємозв’язку між усіма учасниками навчально-виховного процесу: вчителем-логопедом, психологом, соціальним педагогом, дефектологами, учителями, вихователями, батьками.

З метою задоволення потреб населення в корекційно-розвивальному навчанні дітей з особливостями у психофізичному розвитку, необхідно вживати заходів щодо створення в навчальних закладах інклюзивних, інтегрованих спеціальних класів (груп). У зв’язку з тим, що кількість таких дітей постійно збільшується, організовувати роботу з метою розширення форм навчання цієї категорії дітей за місцем проживання, забезпечення спеціальними програмами, підручниками.

 

Категорія: Актуальні новини | Додав: yuliya_danilenko (07.04.2017)
Переглядів: 49 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Block title
Block content
Пошук
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz